Uwaga!

0d 01kwietnia 2020 informacje od Pań przedszkolanek znajdują się

na specjalnym blogu przedszkola:


Link:

 

 
31.03.2020 - Pani Anna Pawelec
 
,,Czym się zajmujesz''- nauka o zawodach
 
Krok 1: Z magazynów i gazet wytnij zdjęcia ludzi. Spróbuj wybrać obrazki, które pokazują ludzi przy pracy, z elementami, które pomogą zgadnąć, czym się zajmują. Przyklej obrazki na biały brystol.
Krok 2: Wytnij też zdjęcia przedmiotów, które mogą mieć związek z osobami, które wcześniej wybrałeś.
Krok 3: Pomóż swojemu dziecku, gdy się będzie nad tym zastanawiać. Opowiedz o każdym zawodzie, wykorzystując zdjęcia ludzi i narzędzi, które wykorzystują w pracy. Przyklejcie odpowiednie przedmioty przy każdej osobie.
Krok 4: Pobawcie się, wybierając dwie postacie. Wymyślcie im imiona i przedstawcie je sobie. Wcielcie się w te osoby i odegrajcie rozmowę. Co te postaci mogą mieć sobie do powiedzenia?
,,Słońce, deszcz, chmury''- pogoda, a ubieranie
Potrzebujesz kartkę białego papieru, nożyczki, mazaki,dziecięce ubrania- mogą być wycięte z gazety, 3 pudełka.
Krok 1: Weźcie dużą, białą kartkę i ostrożnie wytnijcie z niej trzy prostokąty.
Krok 2: Teraz narysujcie na jednym świecące jasno słońce, na drugim ciemną chmurę z mnóstwem deszczu, a na trzecim wielki płatek śniegu.
Krok 3: Wybierz z szafy przeróżne ubrania: szorty, okulary przeciwsłoneczne, wełnianą czapkę, płaszcz przeciwdeszczowy, itp. Wyjmijcie również trzy walizki albo małe pudełka, a stertę ubrań ułóżcie na środku.
Krok 4: Gotowi do zabawy? Kartkę z pogodą ułóżcie przed każdą z walizek. Poproś swoje dziecko, żeby po kolei wkładało każde z ubrań do odpowiedniej walizki, wyjaśniając za każdym razem swój wybór. Np. zakryte buty powinny się znaleźć w walizce z deszczem, a czapka w walizce ze śnieżynką. Rozwińcie grę, rozmawiając o pogodzie, porach roku i o tym, jakiej pogody należy się wtedy spodziewać
Propozycje wiosennych wierszy do przeczytania dziecku. Po każdym przeczytaniu należy zadawać pytania do wysłuchanego wiersza.
 
Ile głosów w lesie
 
Gdy się wsłuchasz w leśną ciszę,
Tysiąc głosów możesz słyszeć:
śpiewa wilga, komar bzyka,
świerszczykowa gra muzyka,
strumień nuci swą piosenkę,
złota pszczoła leci z brzękiem,
szumią drzewa, dzięcioł stuka,
kukułeczka w gąszczu kuka.
Bąk kosmaty huczy basem,
mała żabka skrzeknie czasem,
stuk! - O ziemię szyszka stuknie,
trzaśnie głucho gałąź sucha.
 
Tysiąc głosów w lesie słyszy,
kto uważnie umie słuchać.
 
Idzie wiosna
 
Puk, puk, puk ...w okienko!
- Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Z baziami gałązkę
w ręku ma wierzbową.
I za pasem wiązkę
przylaszczek liliowych.
 
Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
 
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.
 
Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.
 
Słono złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk ... chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.
 
 
 
31.03 - Pani Katarzyna Pytlarczyk
 
Dzień dobry:) mamy nadzieję, że wszyscy wstaliśmy dziś wypoczęci i pełni energii do zadań :) poniżej kilka propozycji kart pracy :
 
 
30.03  - Pani Katarzyna Pytlarczyk
 
Drodzy nasi! na dziś zabawy ruchowe. Myślę, że każdemu po domowym, weekendowym obiedzie przyda się trochę ruchu:) Zachęcamy do wspólnych zabaw z ruletką do ćwiczeń, którą znajdziecie na stronie przedszkola w propozycji zadań dla wszystkich, a także do zabaw umieszczonych poniżej :
 

Poniżej kilka propozycji zabaw ruchowych dla całej rodziny:

- „Marcowa pogoda”-  wybierzcie się z rodzicami na „spacer” przy dowolnej muzyce, która będzie oznaczała słoneczną pogodę, lecz gdy muzyka ucichnie oznacza to, że idzie deszcz i burza dlatego jak najszybciej musicie znaleźć schronienie np. pod stołem, w kąciku, itp.

- Marzec to doskonały czas na założenie hodowli np. szczypiorku, kwiatów, rzeżuchy. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście to serdecznie zachęcam, a teraz czas na kolejną zabawę:

„Roślinki”- wyobraźcie sobie, że jesteście maleńkim ziarenkiem w ziemi, które przy muzyce będzie powoli rosło, aż wyrośnie na wysoką rozłożystą roślinę.

-„Skok przez kałuże”- rozłóżcie w pomieszczeniu niepotrzebne kawałki materiału, lub kartki papieru, które będą służyły za kałuże. Waszym zadaniem jest skakać tak, aby nie ominąć żadnej kałuży ☺ do dzieła!

-„Bociany”- spróbujcie  zamienić się w bociana, który wędruje po łące- unoście kolana jak najwyżej. Na klaśnięcie spróbujcie stanąć na jednej nodze z rozłożonymi rękoma na bok.

A może znacie inne, ciekawe wiosenne zabawy? Warto się w nie pobawić razem z rodzicami, czy rodzeństwem.  Miłego dnia! ☺


27.03 piątek - Pani Katarzyna Pytlarczyk
 
Kochani! Dziś 27.03 obchodzimy Dzień Teatru. Poniżej w linku kilka propozycji wierszy dotyczących teatru. Poproście rodziców o odczytanie nawet na dobranoc :), lub zobaczcie Fruzię :) Spróbujcie wraz z rodzicami odegrać swoją ulubioną bajkę. Zamieńcie się w postać, którą lubicie najbardziej :) A może uda Wam się wymyślić Wasze własne przedstawienie? :) Zachęcamy do dzielenia się tym z nami :) MIŁEJ ZABAWY! :) 

http://lena.libra-wrd.pl/Wierszoteka/Teatrzyk.htm
 

27.03.2020 - Pani Anna Pawelec
 
1,, Wiosenny spacer"- obrazek z gazety lub książki pocięty na części przedstawiający to co może być potrzebne na spacerze. Dziecko powinno złożyć obrazek w całość i udzielić odpowiedzi na pytanie,, Dlaczego ten przedmiot jest potrzebny podczas spaceru.
2,,Deszczowy masazyk" Na niebie pokazał się mały, biały klebuszek- rysujemy spiralkę na plecach. Psotny wiatr dmuchał mocno- przesuwają palcami obu tak po plecach 
Przygonil dużo chmurek - palcami wskazującymi rysują dużo spiralek. Chmurki uderzały o siebie i poplakiwaly - stawiają kreski w różnych miejscach. Z daleka słychać było pomruki zbliżającej się butzy- uderzamy piaskami delikatnie, nagle pojawił się blysk- rysujemy zygzak pioruna, wystraszone chmurki zaczęły wylewać lzy- palcami uderzamy tak jak przy grze na pianinie, rozbiegły się i zniknęły - przesuwamy po plecach wewnętrzna strona dłoni, deszcz był coraz słabszy - wykonują pojedyncze stuknięcia palcami wskazującymi, a na niebie rozbłysło słońce - rysujemy kółko i promyki 

 

26.03 czwartek - Pani Hanna Dębek - rytmika
 
Zadania do wykonania na filmach:
 
 
26.03 czwartek - Pani Katarzyna Pytlarczyk
 
Drodzy rodzice, dziś garść inspiracji do pracy i zabaw z dziećmi.
Serdecznie zapraszamy na poniższe strony na których możecie czerpać wiele nowych pomysłów, a Wasze pociechy na pewno nie będą się nudzić :)

http://dobrzesiebaw.pl/prace-plastyczne-z-talerzy-papierowych/?fbclid=IwAR2scxsK9mOt-fvF6Lre75FJtp2om7bgRsjmTtpJxyM1BVYsNuU8pUO9o30

http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-4?fbclid=IwAR1RdLam6RQCSmrCNOttZMVFjQuwNVXO9i7TDHD4jaMNGDvBSEZBobfHlt4

https://www.miniminiplus.pl/?fbclid=IwAR0GbS7dI64E9AIYkyLKWHMcgNazo5W35MM_sjnwatbN9Ww3WkbnOzCQzSA

a dodatkowo kilka kart pracy :)
Pokoloruj farbami używając paluszka :)

(to będą  obrazki z poniższego linku: krokus, jaskółki, tęcza, tulipan )

 

25.03.2020 - Pani Katarzyna Pytlarczyk

Drodzy rodzice, w celu zachowania ciągłości poznawania przez dzieci języka angielskiego wysyłam Państwu propozycję piosenki z zakresu tematycznego "kolory" oraz nazwy kolorów po angielsku.
Zachęcam również do zabawy piłką z nazwami kolorów po angielsku oraz
"Where is (blue), gdzie dzieci mają za zadanie wskazać w domu dany kolor wymówiony po angielsku.
Pozdrawiam :)

http://przedszkole.pilczyn.pl/images/publikacje/4-5latki kolory.docx

 
24.03.2020 - Pani Anna Pawelec

,, W marcu jak w garncu" zadania dla 4-5 latków.



4- latki praca plastyczna na temat:

,, W marcu jak w garncu " - ilustracja pogody marcowej, parasol - rysunek kredką lub farbami,

wspólne zabawy z rodzicami ,, Co pływa, a co tonie",

praca plastyczna ,, Słońce i deszcz" z wykorzystaniem waty, kolorowego papieru i plasteliny

 

Ćwiczenia grafomotoryczne i ćwiczenia spostrzegawczość

  



5- latki wiersz S. Karaszewskiego,, Witaminowe abecadło " - pytania do wiersza,

praca plastyczna,, Przedwiośnie" - technika dowolna

,, Parasol "-wykonanie z patyczka i kolorowego papieru.

W obydwu grupach proponuję założenie domowego ogródka, zasadzenie cebuli, zasianie rzeżuchy, lub wsadzenie pietruszki.

Wydrukuj, dorysuj to, czego brakuje i pokoloruj obrazek